TAMSERVICE

به زبان ساده می توان ITIL را یک استاندارد در حوزه IT دانست اما واقعیت این است که ITIL یک استاندارد نیست. در واقع ITIL یـک سـری تجــربه موفـق (Best Practice) است که ســـازمان ها و شــرکت های دولتی مرتبط با IT در دولت انگلستان، برای مدیریت کارهایشان از آن استفاده می کنند، به زبان ساده می توان گفت که دولت انگلستان برای سازمان دهی فعالیت های مرتبط با IT، یک سری Design Pattern ارائه کرده که با انجام آنها شرکت ها و سازمان های حوزه IT می تواند بهتر به نتیجه برسند. این تجربیات موفق مورد تایید بزرگترین مرجع انگلیس است و در نشر آنها تقريبا مهمترین شرکت ها و سازمان های دولتی انگلیس شرکت داشته اند. این شرکت ها با ارائه راه حل های موفقی که در برخورد با مسائل مختلف و مدیریت حوزه IT خود داشتند و نهایتا با ترکیب آنها و مشخص کردن بهترین ها یکسری تجربه موفق را در ۱۸ جلد کتاب ارائه کردند که امروزه به نام ITIL یا Information Technology Infrastructure Library شناخته می شود. به اعتقاد شرکت کنندگان در تازه ترین کنفرانس، ITIL پیش از سایر استانداردهای فرایند مورد استفاده سازمان های IT محور قرار گرفته و به نظر گروهی در حال تبدیل شدن به وجهه قانونی فرایند IT و تجارب برتر استاندارد است. نسخه ITIL در حال حاضر به طور گسترده در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و سایر مناطق جهان مورد استفاده قرار می گیرد. پذیرش تجارب برتر و فرایند IT شامل ITIL در منطقه شمال آمریکا به شدت در حال گسترش است، به نحوی که بر اساس تحقیقات اخیر که ۴۰ درصد از سازمان های IT محور در سال ۲۰۰۷ از یک یا چند استاندارد فرایند و یا تجارب برتر آن استفاده کرده اند.

مزایای استفاده از ITIL

– شفاف سازی همه جانبه و سازگاری با استاندارد ISO۲۰۰۰

– افزایش پایایی و توان عملیاتی خدمات

– بهینه سازی استفاده از منابع ( IT، مالی ، نیروی انسانی، دانش فنی و …)

– قابلیت اندازه گیری کیفیت خدمت

– بهبود کیفیت در برنامه ریزی ها

– فرهنگ استفاده از خدمات

– برقراری نظم در امور مستقل از سکوهای عملیاتی

– و …

پیرو افزایش نیاز کشور به پیاده سازی پلتفرم های مدیریتی و کنترل پیچیده تر و حرفه ای تر کلیه روال های فعال در سازمان، شرکت آمیتکو اقدام به بومی سازی نرم افزار جامع ITIL نموده است و میز خدمت TAMSERVICE را در اختیار مشتریان گرامی قرار نهاده است.

برخی از قابلیت های کلیدی نرم افزار به شرح زیر می باشد:

مديريت رخداد: نگهداری رخدادها و درخواست های کاربران، واگذاری درخواست بصورت خودکار و یا دستی و یا موضوعي، نمایش زمان حل و فصل درخواست و قوانین انجام درخواست

مديريت مشکلات: ایجاد مشکل، پیوست درخواست های تکراری به مشکل ایجاد شده، حفظ سوابق حل مشکل و بستن درخواست های تکراری بصورت خودکار، امکان پیوست کردن پروژه به مشکل

مديريت تغييرات: تولید گردش کارهای مختلفی برای مدیریت تغییر، امکان تصویب تغيير توسط هیات مشاورین تغییر، نظارت و ردیابی و پیاده سازی کلیه فرم ها و فرایندهای تغییر در سازمان

مدیریت پروژه های انفورماتیک: ساماندهی پروژه های انفورماتیک، تعریف پروژه بر اساس درخواست های کاربران، گانت چارت به همراه سطوح دسترسی به پروژه ها و رصد پیشرفت پروژه ها

مديريت سفارشات خرید: پیگیری سفارشات خرید، مدیریت کاتالوگ محصول با فرآیند تایید و تولید فاکتور به همراه پیگیری سخت افزار و نرم افزار فروشندگان و محصولات، فرایند گرافیکی خرید و …

مدیریت قراردادها: درج و پیگیری قراردادها و اطلاع از زمان انقضای قراردادهای ایجاد ارتباط قراردادها با دارایی های سازمان، پیوست مدارک و ایجاد فیلدهای دلخواه اضافي

کاتالوگ خدمات: موتور فرمساز حرفه ای، شامل آماده سازي انواع فرمهای درخواست های از پیش تعیین شده کاربران با فرایندهای تایید چند مرحله اي، تخصيص زمان انجام و …

ایجاد گزارشات متنوع: 150 گزارش از پیش آماده شده موتور گزارش ساز حرفه ای امکان گزارش گیری از سراسر نرم افزار، ایجاد کوئری مستقل از دیتابیس، زمانبندی گزارشات و صدور گزارش به فرمتهای مختلف

Search
برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان، با تکمیل فرم زیر منتظر تماس کارشناسان ما باشید!